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This paper compares the structure and the development of new firm formation activity in three German regions. The two East German regions, Dresden and Rostock, show significantly higher start-up rates than the West German region Karlsruhe. The analysis of entry cohorts reveals that not only the...
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, Entwicklung, Invention und Innovation. In diesem Beitrag wird daher überprüft, inwieweit die baden-württembergische Beschäftigung …
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We examine the innovation success of predominant small and medium-sized enterprises (SME) in and closely around Jena … (Thuringia) by using the data sets of the research project KompNet 2011 - Factors determining the success of regional innovation … networks. We measure the innovation success via different indicators, e.g. number of employees and revenue. In the period under …
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; Innovationserfolg ; Marketinginnovation ; organisatorische Innovation ; Produktinnovation ; Prozessinnovation ; Umsatz …We examine the innovation success of predominant small and medium-sized enterprises (SME) in and closely around Jena … (Thuringia) by using the data sets of the research project "KompNet 2011 – Factors determining the success of regional innovation …
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Betriebliche Arbeitsgruppen sind eine in der deutschen Industrie häufig anzutreffende Form der Fertigungsorganisation. Betrachtet man die innerbetriebliche Organisation aus der Sicht der Neuen Institutionenökonomik, so kann man die Arbeitsgruppe als eine Institution verstehen, mit deren Hilfe...
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Betriebliche Arbeitsgruppen sind eine in der deutschen Industrie häufig anzutreffende Form der Fertigungsorganisation. Betrachtet man die innerbetriebliche Organisation aus der Sicht der Neuen Institutionenökonomik, so kann man die Arbeitsgruppe als eine Institution verstehen, mit deren Hilfe...
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Services are characterised by the integration of customers while the service is produced. This integration leads to interruptions in the processing of a customer order until the customer provides the missing input. Since customer behaviour can be planned to a certain extent only challenges in...
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