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To facilitate the transformation of the German economy from the traditional manufacturing industries towards emerging new technologies, a new segment of the Frankfurt exchange was introduced in 1997 - Der Neue Markt. This study provides evidence that not only did many new firms obtain funding...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003007145
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003311478
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003243682
In 1997, a new segment of the Frankfurt stockexchange was introduced to promote Germany's transition from traditionalmanufacturing to new technologies: the Neuer Markt. To discover whether thecreation of the Neuer Markt was a success, the relationship between firm sizeand firm growth of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013134214
To facilitate the transformation of the German economy from the traditional manufacturing industries towards emerging new technologies, a new segment of the Frankfurt exchange was introduced in 1997 - Der Neue Markt. This study provides evidence that not only did many new firms obtain funding...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010261491
In diesem Beitrag werden mögliche Einflussfaktoren auf die Standortentscheidung von Unternehmen in der Umgebung von Universitäten aufgezeigt. Dabei wird auf Studien zurückgegriffen, die anhand der am Neuen Markt gelisteten Unternehmen durchgeführt wurden. Als wesentliche Einflussfaktoren auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011733036
In diesem Beitrag werden mögliche Einflussfaktoren auf die Standortentscheidung von Unternehmen in der Umgebung von Universitäten aufgezeigt. Dabei wird auf Studien zurückgegriffen, die anhand der am Neuen Markt gelisteten Unternehmen durchgeführt wurden. Als wesentliche Einflussfaktoren auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005010355