Showing 1 - 5 of 5
We estimate the effect of R&D spillovers on sales realized by products new to the firm (imitation) and new to the market (innovation). It turns out that spillovers from rivals lead to more imitation, while input from customers and research institutions enhance original innovation.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010729633
his paper discusses the incentives for innovation when liability is limited or not. Clearly innovative activity involves risk. On the one hand, the risk of firm owners is limited if their liability is limited. On the other hand, credits will be more difficult to receive if liability is limited....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008633391
Der Beitrag untersucht die Rolle, die Intermediäre im Transfer zwischen Wissenschaft und Wirtschaft einnehmen, und schließt mit Empfehlungen, durch welche Schritte die Effektivität und Effizienz der Arbeit von intermediären Einrichtungen erhöht werden könnte.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011691703
In dieser Arbeit werden die verschiedenen Anreize für Manager zur Durchführung von Innovationsprojekten im Vergleich zu denjenigen von Unternehmenseignern untersucht. Für einen Manager bestehen gegenläufige Anreize Innovationen intensiver oder weniger intensiv zu verfolgen als Eigner....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008533704
Der Beitrag untersucht die Rolle, die Intermediäre im Transfer zwischen Wissenschaft und Wirtschaft einnehmen, und schließt mit Empfehlungen, durch welche Schritte die Effektivität und Effizienz der Arbeit von intermediären Einrichtungen erhöht werden könnte.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005014387