Showing 1 - 10 of 21
economic institutions and quantitative measures of tertiary education cannot. Under the growth model estimates and plausible … evidence on which education policy reforms may be able to bring about the simulated improvements in educational outcomes. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010274864
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011451748
This paper investigates Becker, Hornung and Woessmann's recent claim that education had an important causal effect on … problems, notably the omission of relevant variables which leads to serious bias in the estimated effect of education. When … these problems are corrected, the conclusions of Becker, Hornung and Woessmann no longer hold. Education did not play an …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009691683
Im ifo Schnelldienst 23/2010 wurde über erste Ergebnisse einer neuen wirtschaftshistorischen Forschungsagenda, die historische Entwicklungsprozesse mit mikroökonometrischen Methoden untersucht, berichtet. Sie greift auf einmaliges Datenmaterial preußischer Volkszählungen zurück, das auf...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008809355
Im 19. Jahrhundert nahm Deutschland und insbesondere Preußen eine international führende Stellung in der Entwicklung seines Bildungssystems ein. Wenngleich diese Rolle deskriptiv gut dokumentiert ist, konnten ihre Ursachen sowie ihre Bedeutung für den wirtschaftlichen Entwicklungsprozess...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008809659
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003410735
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014474583
development. It affects human capital through both religious and secular education. It affects population and labor by influencing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014383297
development. It affects human capital through both religious and secular education. It affects population and labor by influencing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014391202
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014372982