Showing 1 - 10 of 37
Recently, academics have shown interest and enthusiasm in the development and implementation of stochasticcustomer base analysis models, such as the Pareto/NBD model and the BG/NBD model. Using the informationthese models provide, customer managers should be able to (1) distinguish active...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869905
The Surveys of Consumers has been conducted by the Survey Research Center at the University of Michigan since 1946. Each month, 500 individuals are randomly selected from the contiguous United States (48 states plus the District of Columbia) to participate in the Surveys of Consumers. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005843081
Der Wandel der Märkte für Finanzprodukte von Verkäufer- zu Käufermärkten verstärkt denQualitätswettbewerb zwischen den Anbietern auf diesen Märkten. Viele Anbieter versuchen, ineiner engen unternehmungs- oder zumindest spartenübergreifenden Zusammenarbeit (Allfinanzkonzept)auch eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005868404
Der deutsche Einzelhandel befindet sich jetzt schon seit längerer Zeit in einerschwierigen Lage: Die Umsätze stagnieren …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005843979
Vorliegendes Arbeitspapier beschäftigt sich mit der Frage, in wie weit Ladenöffnungszeiten als gesetzliche Regulierung der Arbeitszeit in der Branche des Einzelhandels gerechfertigt sind.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005845699
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005846956
Vorliegende Dissertation beschäftigt sich mit der Betriebsform des Shopping-Centers, welches als räumliche Konzentration von Betrieben des Einzelhandels gesehen werden kann. Betrachtet werden dabei ausgewählte Center in Sao Paulo.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005847949
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005848863
Die vorliegende Arbeit behandelt Wal-Marts Versuch, das bewährte US-Erfolgsrezept in unveränderter Form auf den deutschen Markt zu übertragen und analysiert dabei den Erfolg.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005850507
Wal-Mart expanded into Germany in late 1997. For the authors, Wal-Mart"s attempt to apply the company"s proven US success formula in an unmodified manner to the German market, however, turned out to be nothing short of a fiasco.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005850508