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Omnichannel retailing is regarded as an emerging trend in banking. The purpose of this study is to analyze the potential effects of omnichannel retailing properties on customer experience and brand loyalty; it further explores the moderating role of transaction channels. Its centrality has been...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014527837
Die Bedeutung der Kundenkenntnis für den Markterfolg der Anbieter ist unbestritten. Dennoch wissen wir wenig darüber, wie gut die Anbieter ihre Kunden kennen. Dies gilt auch für den Handel. Deshalb befasst sich die hier vorgelegte Publikation mit der Ausprägung der Kundenkenntnis im Handel,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011902044
Dark Patterns sind Designmuster, die auf Webseiten oder auch in mobilen Applikationen verwendet werden. Sie sollen Menschen dazu bringen, entgegen dem ursprünglich intendierten Verhalten, bestimmte Aktionen oder Handlungen auszuführen, um beispielsweise etwas zu kaufen. Dark Patterns sind in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014000478
Big Data collected by customer-facing organisations - such as smartphone logs, store loyalty card transactions, smart travel tickets, social media posts, or smart energy meter readings - account for most of the data collected about citizens today. As a result, they are transforming the practice...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012505211
Are product market and entry regulation key sources of low employment growth in many European countries? We investigate this question in the context of the French retail trade industry. Since 1974, approval by regional zoning boards has been required for the creation or extension of any large...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010261526
A study involving a Global 500 company finds that frontline employees' perceptions of corporate social responsibility (CSR) can contribute to their customer orientation (self-rated) and objective job performance (supervisor-rated) by activating social identification processes. Employees identify...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010352094
Im August und Oktober 2016 stellte das ifo Institut den am ifo Konjunkturtest teilnehmenden Einzelhändlern einige Sonderfragen zum Online-Handel. Gefragt wurde u.a., wie die teilnehmenden Händler den Einfluss des Online-Handels auf ihr Geschäft einschätzen. Viele Händler klagen über einen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011694066
Im Bekleidungseinzelhandel gewinnt der Online-Handel immer höhere Marktanteile. Dabei entwickeln sich die etablierten Online-Händler zunehmend von Marktteilnehmern zu Marktanbietern. Diese Marktstrategie eröffnet dem stationären Handel neues Geschäftspotenzial. Denn einem beträchtlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011694071
Does the internet increase competition? To address this question, I exploit two institutional details unique to Germany: (1) Some municipalities received glass fibre cables that cannot be upgraded to DSL; I use these municipalities as a treatment group with reduced online competition. (2) German...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010333892